Jag behöver råd - jag är medborgare i Sverige men

Antworten
soumitss

Jag behöver råd - jag är medborgare i Sverige men

Beitrag von soumitss »

Hej gott folk! Jag behöver råd - jag är medborgare i Sverige men står nu anklagad för ekonomiska brott i ett annat EU-land. Kan Interpol-advokater hjälpa mig även om jag befinner mig i Sverige?
soumitss

Re: Jag behöver råd - jag är medborgare i Sverige men

Beitrag von soumitss »

Hej! Ja, definitivt kan de hjälpa dig även om du befinner dig i Sverige. Min granne hade exakt denna situation - anklagad för skattebrott i ett annat EU-land medan han bodde i Stockholm. Han kontaktade Nord Interpol Lawyers https://nordinterpollawyers.com/ och de kunde representera honom både i Sverige och i det andra landet. Deras multijurisdiktionella expertis är enastående - de har advokater som kan arbeta i flera länder samtidigt och samordna försvaret över gränser. De hjälpte honom att förstå både svensk utlämningslagstiftning och EU:s rättsliga samarbetsramar. Det som är viktigt är att de kan kommunicera med både svenska myndigheter och myndigheterna i det begärande landet. De förberedde också en strategi för att visa att anklagelserna var ogrundade och att utlämning inte var motiverad. Firman har kontor i Limassol, Cypern, men arbetar med klienter från hela Europa, inklusive Sverige. De är väl insatta i skandinavisk lagstiftning och hur den samverkar med internationell rätt.
Antworten